Χαρέ Κρίσνα » Blog Archive » Βασικες αρχες της συνειδησης του Κρισνα



Βασικες αρχες της συνειδησης του Κρισνα

2751 views

Η καταγωγή

Ο ευκτήριος οίκος της συνείδησης του Κρίσνα στην Αθήνα, είναι αναπόσπαστο μέλος της Διεθνούς Ένωσης για την Συνειδητοποίηση του Κρίσνα (I.S.K.CON. International Society for Krishna Consciousness), η οποία είναι ευρύτατα γνωστή ως η κίνηση Χαρέ Κρίσνα. Η I.S.K.CON ιδρύθηκε στις Η.Π.Α το 1965 από τον Σριμάντ Α.Τσ. Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα (1886-1977). Η Ένωση αυτή είναι ο Δυτικός κλάδος της δημοφιλούς θρησκευτικής παράδοσης των Γκαουντίγια Βαίσναβα ή Βαίσναβα, της Βεγγάλης που τον δέκατο έκτο αιώνα μ.χ. διαδόθηκε ευρύτατα όχι μόνο στην Βεγγάλη αλλά και σε ολόκληρη την Ινδία, χάρη στις προσπάθειες του Σρι Τσαϊτάνια Μαχαπραμπού (1485-1534). Ο Σρι Τσαϊτάνια, αποδεκτός από τους Βαίσναβα ως μια ενσάρκωση του Θεού, είναι ο ιδρυτής της κίνησης για την ομαδική ψαλμωδία των Θείων Ονομάτων. Δίδαξε την αφοσίωση στον Θεό μέσω της ψαλμωδίας του μεγάλου μάντρα (προσευχή): Χαρέ Κρίσνα Χαρέ Κρίσνα, Κρίσνα Κρίσνα Χαρέ Χαρέ, Χαρέ Ράμα Χαρέ Ράμα, Ράμα Ράμα Χαρέ Χαρέ.

Βαίσναβα ονομάζεται ο λάτρης του Βίσνου ή του Κρίσνα. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές θρησκευτικές παραδόσεις σε αυτό που ονομάζεται “Ινδουισμός”. Οι θρησκευτικές παραδόσεις των Βαίσναβα αποτελούν τα μονοθεϊστικά θρησκεύματα μέσα στον Ινδουισμό. Διδάσκουν όλες τους πως κάθε ζωντανό ον είναι αιωνίως εξαρτώμενο από το Υπέρτατο Ον, τον Θεό. Στον Βαϊσναβισμό, ή Βισνουϊσμό, η υπερβατική γνώση αποκαλύπτεται αρχικά από τον Ίδιο τον Θεό, τον Βίσνου και στην συνέχεια μεταδίδεται από τον ένα πνευματικό δάσκαλό στον άλλο, σχηματίζοντας έτσι μια διαδοχική σειρά πνευματικών δασκάλων (σαμπραντάγια) η οποία διατηρεί την πνευματική παράδοση. Υπάρχουν 4 αυθεντικές σαμπραντάγια στον Βαϊσναβισμό. Μία από αυτές, η Μπραχμά-σαμπραντάγια, ξεκινά από τον Μπραχμά, το δημιουργό αυτού του υλικού σύμπαντος, που έλαβε τη γνώση από τον Βίσνου. Η I.S.K.CON ανήκει στην Μπραχμά-Μάντβα-Γκαουντίγια σαμπραντάγια. Η σαμπραντάγια αυτή κατέρχεται ως εξής: Μπραχμά, Νάραντα, Βγιάσα, Μάντβα, Παντμανάμπα, Ναραχάρι, Μάνταβα, Ακσόμπια, Τζαγιατίρτα, Γκιανασίντου, Νταγιανίντι, Βιντγιανίντι, Ρατζέντρα, Τζαγιαντάρμα, Πουρουσότταμα, Μπραχμανγιατίρτα, Βγιασατίρτα, Λακσμιπάτι, Μανταβέντρα Πούρι, Ίσβαρα Πούρι, Σρι Τσαϊτάνια Μαχάπραμπου, Σρι Ρούπα Γκοσβάμι, Σρι Ραγκουνάτα ντάσα Γκοσβάμι, Κρίσναντασα Γκοσβάμι, Ναροττάμα ντάσα Τακούρα, Βισβανάτα Τσακραβάρτι, Τζάγκαννατ ντας Μπάμπατζι, Μπακτιβινόντα Τακούρα, Γκορακισόρα ντας Μπάμπατζι, Σριμαντ Μπακτισιντάντα Σαρασβάτι, Α.Τσ.Μπακτιβεντάντα Σουάμι και σήμερα οι πολυάριθμοι μαθητές του Μπακτιβεντάντα Σουάμι. Η Διεθνής Ενωση για τη Συνειδητοποίηση του Κρίσνα κατά συνέπεια αποδέχεται πλήρως τον Βαϊσναβισμό, ή Βισνουϊσμό που αποτελεί όπως προαναφέρθηκε μια από τις παραδοσιακές λατρείες του Ινδουϊσμού.

Ο Βαϊσναβισμός έχει μεγάλο ιστορικό υπόβαθρο. Είναι ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι ίσως ο πρώτος Δυτικός που έκτισε ένα μνημείο αφοσιωμένο στον Βίσνου, ήταν Έλληνας. Μια στήλη του Γκαρούντα ( μια στήλη που στην κορυφή της έχει μια απεικόνιση του Γκαρούντα, του αετού-μεταφορέα του Κυρίου Βίσνου) με σκαλισμένη πάνω της επιγραφή στην γλώσσα Πρακρίτα, βρέθηκε στο Μπεσναγκάρ, στην Πολιτεία Μάντια Πραντές της Ινδίας. Η στήλη χτίστηκε από τον Ηλιόδωρο (90 π.Χ περίπου), έναν πρεσβευτή του βασιλιά Αντιαλκίδα στην αυλή του Μπαγκαμπάντρα, βασιλιά της Βιντίσα.

Θεολογικές Αρχές

Η υπερβατική γνώση σχετικά με την Απόλυτη Αλήθεια εξετάζεται σε 5 θέματα:

1) Ίσβαρα, ο Υπέρτατος Κύριος. Ο Κρίσνα είναι ο Θεός, ο Υπέρτατος Κύριος από τον οποίο εκπορεύονται όλα τα έμψυχα και άψυχα δημιουργήματα. Το πνευματικό Του σώμα είναι γεμάτο ευτυχία, αιωνιότητα και γνώση. Το πνευματικό Του βασίλειο βρίσκεται πέρα από αυτόν τον υλικό κόσμο. Ο Κρίσνα επεκτείνεται σε πολυάριθμες θεϊκές μορφές, όπως ο Βίσνου. Επεκτείνεται ως η Υπέρτατη Ψυχή (Παραμάτμα) που ζει στην καρδιά κάθε ζωντανού όντος και μέσα σε κάθε άτομο. Η πνευματική λάμψη του Κρίσνα ονομάζεται Μπράχμαν και διαπερνά ολόκληρη την δημιουργία.

2) Τζίβα, η ατομική ψυχή. Υπάρχουν αναρίθμητες τζίβα. Είναι απειροελάχιστα αναπόσπαστα μέρη του Κρίσνα, ανήκουν λοιπόν στην πνευματική φύση Του και κατέχουν τις πνευματικές Του ποιότητες σε απειροελάχιστη ποσότητα. Εκείνες οι τζίβα, που είναι εξουσιοδοτημένες από τον Κρίσνα για να διαχειρίζονται τις λειτουργίες του υλικού κόσμου ονομάζονται ντέβα ή (μικρότερες) θεότητες. Αν και οι Βαίσναβα τους προσφέρουν τον ανάλογο σεβασμό, δεν είναι απαραίτητο να τους λατρεύουν ξεχωριστά, αφού λατρεύοντας τον Κρίσνα ωφελούνται και αυτές οι μικρότερες θεότητες.

3) Πρακρίτι, η υλική φύση. Είναι η κατώτερη ενέργεια του Κρίσνα και αποτελείται από τρία στοιχεία λειτουργίας (γκούνα): Ισορροπία (Σάτβα), Πάθος (Ράτζα) και Αδράνεια (Τάμας).

4) Κάλα, ο αιώνιος χρόνος. Ένα χαρακτηριστικό του είναι ότι υπάρχουν 4 Εποχές (γιούγκα) που επαναλαμβάνονται κυκλικά και η καθεμία από αυτές διαρκεί εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια.

5) Κάρμα, το σύνολο των ιδιοτελών πράξεων των ατομικών ψυχών, που αποτελούν και τα αίτια της δυστυχίας και της ευτυχίας των.

Αρχικά, οι ατομικές ψυχές απολαμβάνουν μια αιώνια σχέση αγάπης με τον Υπέρτατο Κύριο στον πνευματικό κόσμο, αλλά χρησιμοποιώντας λανθασμένα την περιορισμένη τους ανεξαρτησία ξεπέφτουν στον υλικό κόσμο όπου αναπτύσσουν υλικά σώματα το ένα μετά το άλλο. Έτσι αναγκάζονται να υποφέρουν τη γέννηση, το θάνατο, τα γηρατειά και την αρρώστια, μεταναστεύοντας από το ένα σώμα σε κάποιο άλλο ανάλογα με τις επιθυμίες τους. Η ψυχή εξελίσσεται από τις κατώτερες μορφές στις ανώτερες. Όταν φτάσει στο ανθρώπινο σώμα, η ψυχή έχει την ευκαιρία να αναβιώσει, την αδρανή εντός της, αγάπη για τον Θεό. Αυτή η αναβίωση γίνεται ακολουθώντας τη μέθοδο που συνιστούν οι Βέδες (οι Ιερές γραφές του Ινδουϊσμού), για την Κάλι Γιούγκα, την σημερινή Εποχή. Η μέθοδος αυτή είναι η ομαδική ψαλμωδία των Θείων Ονομάτων του Κυρίου.

Οι ακόλουθοι της κίνησης για την συνειδητοποίηση του Κρίσνα ψέλνουν το Χαρέ Κρίσνα μάντρα που περιέχει τρεις λέξεις: Χαρέ, Κρίσνα και Ράμα. Η Χαρά, στην κλητική Χαρέ, είναι η πνευματική ενέργεια της μακαριότητας του Κυρίου. Κρίσνα σημαίνει ο πιο ελκυστικός, αυτός που κατέχει πλήρως και απεριορίστως τη δύναμη, τον πλούτο, τη φήμη, τη γνώση, την ομορφιά και την απάρνηση. Αυτό το όνομα ταιριάζει λοιπόν μονάχα στον Υπέρτατο Κύριο. Ράμα, είναι ένα όνομα μιας άλλης ενσάρκωσης του Θεού και σημαίνει Εκείνος που δίνει την πνευματική δύναμη για την νίκη του καλού έναντι του κακού.

Υπάρχει ένας μόνο Θεός, που εμφανίζεται σε ποικίλες μορφές ή στέλνει τους αυθεντικούς Του εκπροσώπους στον υλικό κόσμο ώστε να εκπαιδεύσει τις πεσμένες ψυχές για να μπορέσουν να επιστρέψουν σε Εκείνον, στον πνευματικό κόσμο. Συνεπώς τα μέλη της κίνησης για την συνειδητοποίηση του Κρίσνα σέβονται τα μέλη όλων των θρησκειών και επιδιώκουν συνεργασία όπου και όταν αυτή είναι εφικτή, ιδιαίτερα όσον αφορά την ψαλμωδία των Θείων Ονομάτων του Κυρίου, την εφαρμογή της μη-βίας (αχίμσα) προς όλα τα ζωντανά όντα και την διανομή στους ανθρώπους καθαγιασμένης χορτοφαγικής τροφής.

Η συνείδηση του Κρίσνα είναι εξάλλου και πνευματική κίνηση για το όφελος ολόκληρης της ανθρωπότητας με σκοπό να παρέχει τη δυνατότητα εκπαίδευσης στους ανθρώπους για το πώς μπορούν να αγαπήσουν τον Θεό. Ανεξάρτητα από την κοινωνική ή πνευματική του θέση, κάθε Βαίσναβα προσπαθεί να αναπτύξει την αγάπη για τον Θεό εφαρμόζοντας την μπάκτι γιόγκα (την ένωση με τον Κύριο μέσω της αφοσίωσης) ανάλογα με τις δυνατότητές του. Επιπλέον εύχεται την πνευματική ανόρθωση των πιστών της εκπαιδεύοντάς τους με διάφορους τρόπους πάνω στα διδάγματα των Βαίσναβα. Με αυτό τον τρόπο, εκτελώντας τα καθήκοντά του, κάθε Βαίσναβα συνεισφέρει στην υλική και πνευματική ευημερία της κοινωνίας.

Αρχές και κανόνες στην καθημερινή ζωή ενός λάτρη του Κρίσνα

Οι ακόλουθοι της κίνησης για την συνειδητοποίηση του Κρίσνα προσπαθούν να αναπτύξουν τις ακόλουθες πνευματικές ποιότητες:

Προσεύχονται και ενεργούν προς όφελος όλων των ζωντανών όντων.
Εκδηλώνουν γαλήνη, ανεκτικότητα, σωματική και νοητική καθαρότητα, υπομονή, τιμιότητα και μεγαλοψυχία.
Δείχνουν σεβασμό, ταπεινότητα και ελεημοσύνη προς τους άλλους. Εφαρμόζουν τη μη-βια.
Επιδεικνύουν ευγενή χαρακτήρα και συμπεριφορά και δεν πασχίζουν να αποκτήσουν περιττά υλικά αγαθά.
Απορρίπτουν τη λαγνεία, το θυμό, την απληστία και το φθόνο.

Ο μυημένος ακόλουθος της συνείδησης του Κρίσνα ακολουθεί τις εξής αρχές και κανόνες του Βαϊσναβισμού:
Δεν τρώει κρέας, ψάρια ή αυγά.
Δεν έχει άνομη σεξουαλική ζωή.
Δεν χρησιμοποιεί τοξικές ουσίες.
Δεν συμμετέχει σε τυχερά παιχνίδια.
Κάθε μέρα ψέλνει το μάντρα Χαρέ Κρίσνα (τζάπα) για ένα σταθερό αριθμό επαναλήψεων στο κομποσκοίνι του (μάλα)
Μελετά τις Βέδες και τις ιερές γραφές.
Συμμετέχει στις δραστηριότητες της θρησκευτικής του κοινότητας.
Τρώει μονάχα καθαγιασμένη μη-κρεατοφαγική τροφή (πρασάντα)
Νηστεύει τις μέρες που ορίζει το ημερολόγιο Βαίσναβα.
Λαμβάνει μέρος στις γιορτές των Βαίσναβα.

ΚΥΡΙΟΙ ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΙΣΝΑ

Ιερές Γραφές

Οι ιερές γραφές είναι: η Μπάγκαβαντ Γκίτα και η Σρίμαντ Μπαγκαβάταμ, γραμμένες από τον Βιάσα-ντέβα, το Νέκταρ της Αφοσίωσης βασισμένο στην Μπάκτι Ρασάμριτα-σίντου του Ρούπα Γκοσβάμι, η Τσαϊτάνια Τσαριτάμριτα του Κρισναντάς Καβιράτζ Γκοσβάμι. Όλα τα παραπάνω βιβλία έχουν μεταφρασθεί από τα Σανσκριτικά στα Αγγλικά κι έχουν σχολιασθεί από τον ιδρυτή και κύριο δάσκαλο της I.S.K.CON Σριμάντ Α.Τσ. Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα.

Ιερατική πράξη

Οι τελετουργίες Βαίσναβα που ακολουθούνται στην συνείδηση του Κρίσνα είναι:

Άρτσανα– Λατρεία της Θεότητας στον ναό ή στο σπίτι, σύμφωνα με τους σχετικούς κανόνες του Βαϊσναβισμού.
Ντάρσανα- Όραση των Θεοτήτων.
Αράτι – Προσφορά θυμιάματος, λουλουδιών, νερού κ.τ.λ στις Θεότητες.
Γκούρου πούτζα– Απόδοση τιμών στον πνευματικό δάσκαλο. Ο πνευματικός δάσκαλος (γκούρου) δεν είναι Θεός αλλά τιμάται ως εκπρόσωπος του Θεού.
Διαλογισμός τζάπα- Η ψαλμωδία του μάντρα Χαρέ Κρίσνα στο κομποσκοίνι.
Σανκίρτανα- Η ομαδική ψαλμωδία των Θείων Ονομάτων του Κυρίου. Συχνά συνοδεύεται από μουσικά όργανα. Σανκίρτανα σημαίνει επίσης η διανομή υπερβατικής γνώσης που τονίζει την σημασία της ψαλμωδίας των Αγίων Ονομάτων.
Μελέτη των ιερών γραφών – Κυρίως της Σρίμαντ Μπαγκαβάταμ το πρωί και της Μπάγκαβαντ-γκίτα το απόγευμα.
Διανομή καθαγιασμένης τροφής- Ένα μέρος της λατρείας της Θεότητας είναι η προσφορά χορτοφαγικής τροφής σε Αυτήν. Οι προσφορές αυτές μοιράζονται έπειτα σε όλους.
Αμπισέκα– τελετουργική επάλειψη των Θεοτήτων με γιαούρτι, γάλα, εξαγνισμένο βούτυρο, μέλι, χυμούς φρούτων και νερό.
Γιάγκια- Η θυσιαστική προσφορά δημητριακών και εξαγνισμένου βουτύρου στην ιερή φωτιά κατά την διάρκεια σημαντικών τελετών όπως η εγκατάσταση Θεοτήτων, η μύηση, ή κατά τη διάρκεια κοινωνικών τελετουργιών όπως ο γάμος και η ονοματοδοσία.
Σαμσκάρα – Κοινωνικές τελετουργίες όπως η ονοματοδοσία, ο γάμος ( η τελετή πραγματοποιείται αφού προηγηθεί ο πολιτικός γάμος σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία). Επίσης πνευματικές τελετουργίες όπως η μύηση Χαρινάμα (ο μυημένος λαμβάνει πνευματικό όνομα και κομποσκοίνι και υπόσχεται να ακολουθήσει τις αρχές του Βαϊσναβισμού όπως περιγράφηκαν παραπάνω), η Βραχμανική μύηση (ο μυημένος λαμβάνει την ιερή κλωστή και το μάντρα Γκαγιάτρι).
Εορτασμοί. Οι σημαντικότερες γιορτές των Βαίσναβα είναι: Γκόρα Πουρνίμα, Τζανμάσταμι, Ράμα Νάβαμι και Νρισίμχα Τσατούρντασι. Το ημερολόγιο Βαίσναβα είναι σεληνιακό και συνεπώς όλες οι γιορτές είναι κινητές.

Σημειώνεται ότι στον ευκτήριο οίκο στην Αθήνα, θα πραγματοποιούνται περιορισμένες δραστηριότητες σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας και τους περιορισμούς του χώρου, όπως αναγνώσεις ιερών κειμένων, συναθροίσεις των μελών, απλοποιημένες θρησκευτικές τελετές και χαμηλόφωνες προσευχές.

Διοικητική Οργάνωση

Ο Σριμάντ Α.Τσ.Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα ως ιδρυτής και κύριος δάσκαλος της I.S.K.CON, πριν αναχωρήσει από αυτό τον κόσμο (1977) άφησε ξεκάθαρες οδηγίες για την διαχείριση της I.S.K.CON στην απουσία του. Ακόμα κι όσο ήταν παρών είχε καθορίσει και εκπαιδεύσει μια ομάδα μαθητών του για την καθοδήγηση και διαχείριση της Ένωσης. Τα μέλη αυτής της ομάδας θα ασκούσαν το λειτούργημά τους για όλη τη ζωή τους, με την προϋπόθεση ότι θα συνέχιζαν να ακολουθούν τις ανάλογες πνευματικές αρχές. Αυτή η ομάδα, αν ήταν απαραίτητο, θα μπορούσε να προσθέσει κι άλλα άξια μέλη. Εκείνες οι οδηγίες λοιπόν πραγματοποιήθηκαν και εφαρμόζονται ως σήμερα. Το όνομα της ομάδας αυτής είναι G.B.C. (Governing Body Commission). Μέλη του G.B.C είναι υπεύθυνα για τις δραστηριότητες και το διορισμό θρησκευτικών λειτουργών της I.S.K.CON σε διάφορες χώρες του κόσμου.

Στόχος

Να διδάξει τις αρχές Βαίσναβα και την υπηρεσία αφοσίωσης στον Κρίσνα, τον Υπέρτατο Κύριο, για να βελτιωθούν οι άνθρωποι πνευματικά και κοινωνικά, εκπαιδεύοντάς τους στις αρχές που εκτίθενται στις Βεδικές γραφές που αναφέρθηκαν παραπάνω, έτσι ώστε να επιτευχθεί ειρήνη, ενότητα και ευημερία στον κόσμο, με πλήρη σεβασμό σε κάθε μορφή και εκδήλωση της ζωής.

Δραστηριότητες

1) η ίδρυση ναών και η διοργάνωση συναθροίσεων ανάλογα με τις ικανότητες και τις περιστάσεις, που θα αποσκοπεί στην δωρεάν θρησκευτική εκπαίδευση των ανθρώπων.

2) να πραγματοποιεί έρευνες, συναντήσεις, συνεδριάσεις, σύμφωνα με το παραπάνω στόχο, παρέχοντας τροφή και στέγη στους δάσκαλους, γραμματείς, περιοδεύοντες δάσκαλους, Έλληνες ή αλλοδαπούς, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους προς όφελος της I.S.K.CON.

3) να διδάξει με διάφορους τρόπους την πίστη στον Κρίσνα i) με επισκέψεις σε τόπους θρησκευτικού ενδιαφέροντος ή προσκυνήματος είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό και ii) με τη βοήθεια περιοδικών όπως και άλλων εντύπων, στο χαμηλότερο κόστος, τα οποία θα τυπώνονται με μηχανήματα του ευκτήριου οίκου ή άλλων.

4) να βοηθήσει την ανάπτυξη της αγάπης του Θεού στις μάζες των ανθρώπων εφαρμόζοντας, σύμφωνα με την παράδοση των Βαίσναβα, την ομαδική ψαλμωδία των Θείων Ονομάτων του Κυρίου. Αυτή η ψαλμωδία θα γίνεται σε δρόμους και πλατείες πόλεων ή χωριών, από ομάδες λατρών του Κρίσνα.

5) να μεταφράσει στα Ελληνικά όλα τα λογοτεχνικά έργα που αναφέρθηκαν παραπάνω και να διευκολύνει την έκδοση, διανομή, ανάγνωση και εφαρμογή τους στην πράξη.

6) να προωθεί φιλανθρωπικές δραστηριότητες προς όφελος λατρών, ή άλλων τρίτων ομάδων που βρίσκονται σε ανάγκη και να οργανώνει προγράμματα αρωγής σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

7) να εγκαταστήσει και να λειτουργεί τηλεοπτικούς, ραδιοφωνικούς σταθμούς ή άλλα μέσα μετάδοσης του ήχου και της εικόνας, σύμφωνα με την παρούσα ή την μελλοντική τεχνολογία, για την ευρύτατη διάδοση της γνώσης που περιέχεται στα Βεδικά κείμενα που αναφέρθηκαν παραπάνω.

8) να πραγματοποιεί δημόσιες εκδηλώσεις με την ονομασία “Γιορτή της Ινδίας” χρησιμοποιώντας σταθερές εγκαταστάσεις ή οχήματα κατάλληλα εξοπλισμένα, για την διδασκαλία του Βεδικού πολιτισμού.

9) να ιδρύσει πολιτιστικούς συλλόγους με την επονομασία “Γκοβίντα” προορισμένους για τα μέλη τους, για να διδάξει τον πολιτισμό και την πνευματικότητα που περιέχεται στα Βεδικά κείμενα, με ιδιαίτερη έμφαση στην χορτοφαγία, στις τέχνες, στην γεωργία και στην φιλοσοφία της συνείδησης του Κρίσνα.

10) να ιδρύσει και να διαχειρίζεται άμεσα ή έμμεσα σχολεία, όπου επιπροσθέτως της εκτέλεσης των προγραμμάτων που προβλέπονται για τα δημόσια σχολεία, θα γίνεται προσπάθεια εφαρμογής του μοντέλου της “Γκουρουκούλα” του αρχαίου Βεδικού σχολείου, έτσι ώστε να εκπαιδεύονται τα παιδιά σύμφωνα με τις θρησκευτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές αρχές που βρίσκονται στα Βεδικά κείμενα και σύμφωνα με τις οδηγίες του Σριμάντ Α.Τσ. Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα.

11) να ιδρύσει αγροτικές κοινότητες βασισμένες στην αρχή της απλής ζωής και υψηλής σκέψης και ιδιαίτερα οριοθετημένες στην προστασία της αγελάδας.

12) να αναπτύξει τον αγροτουρισμό, την παραγωγή, συλλογή, διατήρηση, μεταποίηση και πώληση προϊόντων της γης και να κατασκευάσει, εξοπλίσει και να διαχειριστεί εγκαταστάσεις για την βελτίωση, μεταποίηση, εμπόριο και πώληση των αγροτικών προϊόντων.

13) να ενθαρρύνει και να αναπτύξει κάθε άλλη δραστηριότητα σύμφωνα με τους Ελληνικούς νόμους- ακόμα και εμπορική- που θα είναι χρήσιμη για την καλύτερη εφαρμογή των σκοπών της θρησκείας και του πολιτισμού Βαίσναβα.

Παράγραφος βασισμένη στα άρθρα “Hare Krishna” και “Vaisnavism” της Encyclopedia Britannica on line
Η μαθητική διαδοχή από τον Μπραχμά ως τον Μανταβέντρα Πούρι περιγράφεται σε έγκυρα βιβλία όπως η Γκαουρα-γκανοντεσα-ντιπικα (22) του Κάβι-καρναπούρα Γκοσβάμι, γιού του Σιβανάντα Σένα, ενός σύγχρονου του Σρι Τσαϊτάνια Μαχαπραμπού, επίσης αναφέρεται στην Πραμέγια Ρατναβάλι και είναι αποδεκτή από τον Γκοπάλ Γκούρου Γκοσβάμι.
Από ερμηνευτικό σχόλιο στην Σρίμαντ Μπαγκαβάταμ 3.13.8. του Α.Τσ.Μπακτιβεντάντα Σουάμι Πραμπουπάντα.
Πληροφορίες από το βιβλίο “The Greeks in India” του Δημήτριου T. Βασιλειάδη, σελίδα 61
Μπραχμά-Σαμχίτα 5.1