Χαρέ Κρίσνα » Blog Archive » Η αρχικη συνειδηση σας ειναι συνειδηση του Κρισνα



Η αρχικη συνειδηση σας ειναι συνειδηση του Κρισνα

2351 views

«Η αρχική συνείδησή σας είναι συνείδηση του Κρίσνα», λέει ο Σρίλα Πραμπουπάντα στην ελεύθερη δημοσιογράφο Sandy Nixon.

«Τώρα η συνείδησή σας καλύπτεται από τόσα πολλά σκουπίδια. Πρέπει να την καθαρίσετε, και μετά – συνείδηση του Κρίσνα. Η συνείδησή μας είναι όπως το νερό. Το νερό είναι από τη φύση του καθαρό και διάφανο, αλλά μερικές φορές θολώνει. Αν φιλτράρεις την θολούρα, θα επανέλθει στην καθαρή και διάφανη κατάστασή του.»

Ms. Nixon: Η πρώτη μου ερώτηση είναι βασική. Τι είναι η επίγνωση του Κρίσνα;
Σρίλα Πραμπουπάντα: «Κρίσνα» σημαίνει Θεός. Ολοι συνδεόμαστε με τον Θεό επειδή είναι ο αρχικός πατέρας μας. Αλλά ξεχάσαμε αυτόν τον δεσμό. Οταν ενδιαφερθούμε να μάθουμε, «Ποια είναι η σχέση μου με τον Θεό; Ποιος είναι ο σκοπός της ζωής;» τότε αποκτάμαι επίγνωση του Κρίσνα.
Ms. Nixon: Πως αναπτύσσεται η επίγνωση του Κρίσνα;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Η επίγνωση του Κρίσνα είναι ήδη εκεί, στην καρδιά. Αλλά εξαιτίας της εξαρτημένης από την ύλη ζωής μας, την έχουμε ξεχάσει. Το ψάλσιμο του μάχα-μάντρα Χάρε Κρίσνα – Χάρε Κρίσνα Χάρε Κρίσνα, Κρίσνα Κρίσνα Χάρε Χάρε, Χάρε Ράμα Χάρε Ράμα, Ράμα Ράμα Χάρε Χάρε – ξυπνά την συνείδηση του Κρίσνα που ήδη υπάρχει. Για παράδειγμα, πριν μερικούς μήνες αυτοί οι αμερικανοί και ευρωπαίοι νέοι δεν γνώριζαν τον Κρίσνα, αλλά χτες, κατά τη διάρκεια της πομπής του Ραταγιάτρα (φεστιβάλ που πραγματοποιεί η κίνηση για την επίγνωση του Κρίσνα μια φορά τον χρόνο στις μεγάλεις πόλεις όλου του κόσμου) έψελναν Χάρε Κρίσνα και χόρευαν εκστατικά. Νομίζεις πως προσποιούνται; Οχι. Ποιος μπορεί να υποκριθεί πως ψέλνει και χορεύει για πολλές ώρες; Στην πραγματικότητα, έχουν ξυπνήσει την συνείδηση του Κρίσνα επειδή ακολούθησαν μια γνήσια μέθοδο. Αυτό εξηγείται στην Τσετάνια-τσαριταμρίτα (Μαντια 22.107): «Η επίγνωση του Κρίσνα κοιμάται στην καρδιά του καθένα και ξυπνά όταν κάποιος έρχεται σε επαφή με τους αφοσιωμένους υπηρέτες». Η επίγνωση του Κρίσνα δεν είναι επιφανειακή. Ακριβώς όπως ένα νεαρό αγόρι ξυπνά τη φυσική έλξη του όταν συναναστραφεί ένα κορίτσι, παρόμοια όταν κάποιος ακούσει για τον Κρίσνα και συναναστραφεί τους αφοσιωμένους υπηρέτες, ξυπνά την κοιμισμένη επίγνωση του Κρίσνα.
Ms. Nixon: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της επίγνωσης του Κρίσνα και της επίγνωσης του Χριστού;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Η επίγνωση του Χριστού είναι επίσης επίγνωση του Κρίσνα, αλλά στις μέρες μας οι άνθρωποι δεν ακολουθούν τους νόμους και τους κανονισμούς του Χριστιανισμού – τις εντολές που έδωσε ο Ιησούς Χριστός- κι έτσι δεν έχουν επίγνωση του Θεού.
Ms. Nixon: Γιατί η επίγνωση του Κρίσνα είναι μοναδική ανάμεσα στις άλλες θρησκείες;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Βασικά, θρησκεία σημαίνει να γνωρίσουμε τον Θεό και να Τον αγαπήσουμε. Στις μέρες μας, λόγω της έλλειψης εκπαίδευσης, οι άνθρωποι αγνοούν τον Θεό, τι να πούμε για αγάπη. Είναι ικανοποιημένοι όταν πάνε στην εκκλησία και προσεύχονται, «Θεέ, δώσε μας το καθημερινό μας ψωμί.» Η Σρίμαντ-Μπάγκαβαταμ ονομάζει αυτήν την θρησκεία απάτη, επειδή ο σκοπός δεν είναι η γνώση και η αγάπη για τον Θεό αλλά το προσωπικό κέρδος. Με άλλα λόγια, όταν ισχυρίζομαι πως ακολουθώ κάποια θρησκεία, αλλά δεν γνωρίζω τον Θεό ούτε Τον αγαπώ, τότε η θρησκεία μου είναι απάτη. Οσον αφορά την χριστιανική θρησκεία, δίνει άφθονες ευκαιρίες για την κατανόηση του Θεού, αλλά κανείς δεν τις εκμεταλλεύεται. Για παράδειγμα, στη Βίβλο βρίσκεται η εντολή «Ου φονεύσεις,» αλλά οι Χριστιανοί έχτισαν τα μεγαλύτερα σφαγεία του κόσμου. Πως θα αποκτήσουν επίγνωση του Θεού αν παραβαίνουν τις εντολές του Κυρίου Ιησού Χριστού; Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην Χριστιανική θρησκεία, αλλά σε κάθε θρησκεία. Οι τίτλοι «Ινδουϊστής», «Μουσουλμάνος», «Χριστιανός» έχουν εγκριθεί ανεξέταστα. Ολοι αγνοούν ποιος είναι ο Θεός και πως να Τον αγαπήσουν.
Ms. Nixon: Πως μπορεί να διακρίνει κάποιος έναν γνήσιο πνευματικό δάσκαλο από έναν ψεύτικο;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Οποιος διδάσκει πως να γνωρίσουμε τον Θεό και πως να Τον αγαπήσουμε είναι πνευματικός δάσκαλος. Μερικές φορές, παληάνθρωποι που υποκρίνονται πως είναι πνευματικοί δάσκαλοι, παραπλανούν τους ανθρώπους. Υποστηρίζουν, «είμαι Θεός», και οι άνθρωποι που δεν ξέρουν πως είναι ο Θεός, τους πιστεύουν. Για να καταλάβεις ποιος είναι ο Θεός και πως να Τον αγαπήσεις, πρέπει να είσαι πολύ σοβαρός μαθητής. Ειδάλλως, θα χάσεις τον χρόνο σου. Ετσι, η διαφορά ανάμεσα σε μας και σε άλλους είναι πως είμαστε η μοναδική κίνηση που διδάσκει πραγματικά πως να γνωρίσουμε τον Θεό και πως να Τον αγαπήσουμε. Παρουσιάζουμε την επιστήμη που μας μαθαίνει τον Κρίσνα, την Υπέρτατη Προσωπικότητα της Θεότητας, εφαρμόζωντας τα διδάγματα της Μπάγκαβαντ-γκίτα και της Σρίμαντ-Μπάγκαβαταμ. Μας διδάσκουν πως η μοναδική ασχολία μας είναι να αγαπήσουμε τον Θεό, και όχι να ζητάμε από τον Θεό να ικανοποιήσει τις ανάγκες μας. Ο Θεός παρέχει τα αναγκαία σε όλους – ακόμη και σ’αυτούς που δεν έχουν θρησκεία. Για παράδειγμα, οι σκύλοι και οι γάτες δεν έχουν θρησκεία, ο Κρίσνα, όμως, τους παρέχει τα αναγκαία για να ζήσουν. Γιατί, επομένως, να ενοχλούμε τον Κρίσνα για το καθημερινό ψωμί; Το παρέχει ήδη. Αληθινή θρησκεία σημαίνει να μάθουμε πως να Τον αγαπάμε. Η Σρίμαντ-Μπάγκαβαταμ (1.2.6) λέει, «H πρώτης τάξεως θρησκεία διδάσκει πως να αγαπάμε τον Θεό, χωρίς κίνητρα». Αν υπηρετώ τον Θεό με σκοπό κάποιο προσωπικό κέρδος, αυτό είναι εμπόριο – όχι αγάπη. Η αληθινή αγάπη για τον Θεό είναι «αχαϊτουκυ απρατιχατα»: δεν οφείλεται σε υλικές αιτίες. Είναι ανεπιφύλακτη. Αν κάποιος αγαπάει πραγματικά τον Θεό, δεν υπάρχει εμπόδιο. Μπορεί να Τον αγαπήσει είτε είναι πλούσιος ή φτωχός, είτε είναι νέος ή γέρος, είτε είναι μαύρος ή άσπρος.
Ms. Nixon: Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στο ίδιο τέλος;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Οχι. Υπάρχουν τέσσερις τάξεις ανθρώπων – οι καρμι, οι γκιανι, οι γιόγκι και οι μπακτα- και κάθε μια πετυχαίνει διαφορετικούς σκοπούς. Οι καρμι εργάζονται για κάποιο υλικό κέρδος. Για παράδειγμα, στην πόλη, πολλοί άνθρωποι εργάζονται σκληρά μέρα και νύχτα, με σκοπό να κερδίσουν χρήματα. Δηλαδή, εργάζονται για να ικανοποιήσουν τις αισθήσεις τους (καρμα). Ο γκιανι σκέφτεται, «Γιατί να εργαστώ τόσο σκληρά; Τα πουλιά, οι μέλισσες, οι ελέφαντες και τα άλλα πλάσματα δεν έχουν επάγγελμα αλλά βρίσκουν τροφή. Γιατί λοιπόν να εργαστώ σκληρά; Καλύτερα να λύσω τα προβλήματα της γέννησης, του θανάτου, των γηρατειών και της ασθένειας.» Οι γκιανι προσπαθούν να γίνουν αθάνατοι. Νομίζουν πως αν ενσωματωθούν με την ύπαρξη του Θεού, δε θα προσβληθούν από τη γέννηση, τον θάνατο, τα γεράματα και την ασθένεια. Οι γιογκι προσπαθούν να κερδίσουν υπερφυσικές δυνάμεις για να επιδείξουν μια θαυμάσια παράσταση. Για παράδειγμα, ο γιόγκι μπορεί να γίνει πολύ μικρός: αν τον βάλεις σε ένα κλειδωμένο δωμάτιο, θα βγει έξω από ένα μικρό άνοιγμα. Επειδή επιδεικνύει τέτοια μαγικά κατορθώματα, ο γιογκι γίνεται αποδεκτός ως θαυμάσιος άνθρωπος. Φυσικά, οι σημερινοί γιογκι παρουσιάζουν μόνο γυμναστικές ασκήσεις – δεν έχουν αληθινή δύναμη. Αλλά ο αληθινός γιογκι έχει δύναμη, που δεν είναι πνευματική αλλά υλική. Ετσι, ο γιογκι επιθυμεί απόκρυφες δυνάμεις, ο γκιανι επιθυμεί απελευθέρωση από τις δυστυχίες της ζωής και ο καρμι επιθυμεί προσωπικό κέρδος. Αλλά ο μπακτα – ο αφοσιωμένος υπηρέτης- δεν επιθυμεί τίποτε για τον εαυτό του. Θέλει μόνο να υπηρετεί τον Θεό με αγάπη, όπως μια μητέρα υπηρετεί το παιδί της. Δεν υπάρχει ζήτημα προσωπικού κέρδους στην υπηρεσία που προσφέρει η μητέρα στο παιδί της. Το φροντίζει με αγνή στοργή και αγάπη.
Οταν φτάσεις αυτό το στάδιο της αγάπης για τον Θεό, έχεις φτάσει την τελειότητα. Ούτε οι καρμι, ούτε οι γκιανι, ούτε οι γιογκι μπορούν να γνωρίσουν τον Θεό – μόνο ο μπακτα. Οπως λέει ο Κρίσνα στην Μπάγκαβαντ-γκίτα (18.55), Μπακτγια μαμ αΜπιτζανατι: «Μόνο με την μέθοδο της μπακτι μπορούμε να καταλάβουμε τον Θεό.» Ο Κρίσνα δεν αναφέρει πως μπορούμε να Τον καταλάβουμε με άλλες μεθόδους. Οχι. Μόνο με μπακτι. Αν ενδιαφέρεσαι να γνωρίσεις τον Θεό και να Τον αγαπήσεις, τότε πρέπει να δεκτείς την υπηρεσία αφοσίωσης. Αλλες μέθοδοι δεν θα σε βοηθήσουν.
Ms. Nixon: Τι μετατροπή συμβαίνει στο μονοπάτι…
Σρίλα Πραμπουπάντα: Καμμιά μετατροπή – η αρχική συνείδησή σου είναι συνείδηση του Κρίσνα. Τώρα η συνείδησή σου καλύπτεται από τόσα πολλά σκουπίδια. Πρέπει να την καθαρίσεις, και μετά – συνείδηση του Κρίσνα. Η συνείδησή μας είναι όπως το νερό. Το νερό είναι από τη φύση του καθαρό και διάφανο, αλλά μερικές φορές θολώνει. Αν φιλτράρεις το θόλωμα, επανέρχεται στην καθαρή και διάφανη κατάστασή του.
Ms. Nixon: Αν κάποιος αποκτήσει επίγνωση του Κρίσνα, λειτουργεί καλύτερα στην κοινωνία;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Ναι. Να, οι μαθητές μου. Δεν είναι μπεκρήδες ή κρεατοφάγοι. Είναι πολύ καθαροί – δεν προσβάλονται από σοβαρές ασθένειες. Στην πραγματικότητα, η εγκατάλειψη της κρεατοφαγίας δεν είναι ζήτημα της επίγνωσης του Κρίσνα, αλλά ζήτημα πολιτισμού. Ο Θεός έδωσε στην ανθρώπινη κοινωνία τόσα πολλά είδη τροφής – ωραία φρούτα, χορταρικά, δημητριακά, και πρώτης τάξεως γάλα. Από το γάλα προετοιμάζουμε εκατοντάδες θρεπτικές τροφές, όλοι όμως αγνοούν την τέχνη. Αντίθετα, οι άνθρωποι διατηρούν μεγάλα σφαγεία και τρώνε κρέας. Δεν είναι πολιτισμένοι. Οταν ο άνθρωπος είναι απολίτιστος σκοτώνει φτωχά ζώα και τα τρώει.
Οι πολιτισμένοι άνθρωποι γνωρίζουν την τέχνη της προετοιμασίας θρεπτικών τροφών από το γάλα. Για παράδειγμα, στο αγρόκτημά μας Νέα Βριννταβανα στην Δυτική Βιρτζίνια, έχουμε εκατοντάδες πρώτης τάξεως προετοιμασίες από το γάλα. Οποτε έρχονται επισκέπτες, μένουν κατάπληκτοι όταν βλέπουν τις νόστιμες τροφές που προετοιμάζουμε. Το αίμα της αγελάδας είναι πολύ θρεπτικό, και οι πολιτισμένοι άνθρωποι το χρησιμοποιούν με τη μορφή του γάλατος. Το γάλα δεν είναι παρά η μετατροπή του αίματος της αγελάδας. Από το γάλα μπορείς να προετοιμάσεις τόσα πράγματα – γιαούρτι, πηγμένο γάλα, γκι (εξαγνισμένο βούτυρο), κλπ.- και συνδιάζωντας αυτά τα γαλακτικά προϊόντα με δημητριακά, φρούτα και χορταρικά προετοιμάζουμε εκατοντάδες τροφές. Αυτός είναι πολιτισμός – όχι το θανάτωμα των ζώων και η σαρκοφαγία. Η άκακη αγελάδα τρώει το γρασίδι που της δίνει ο Θεός και δίνει γάλα, από το οποίο μπορούμε να ζήσουμε. Πιστεύεις πως είναι πολιτισμός το θανάτωμα της αγελάδας και η σαρκοφαγία;
Ms. Nixon: Οχι, συμφωνώ μαζί σας εκατό τοις εκατό… Για ένα πράγμα είμαι περίεργη: έχουν οι Βεντα συμβολική σημασία;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Οχι. Δεχόμαστε τις Βεντα όπως είναι, και όχι συμβολικά. Γι’αυτό παρουσιάζουμε την Μπάγκαβαντ-γκίτα Οπως Είναι.
Ms. Nixon: Θα προσπαθήσετε να αναβιώσετε το σύστημα των καστών στην Δύση; Η Γκ¤τα αναφέρει το σύστημα καστών…
Σρίλα Πραμπουπάντα: Που αναφέρει η Μπάγκαβαντ-γκίτα το σύστημα καστών; Ο Κρίσνα λέει: «Δημιούργησα τέσσερις κοινωνικές τάξεις ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων και την εργασία τους» (Μπ.γκ.4.13). Για παράδειγμα, στην κοινωνία υπάρχουν μηχανικοί και γιατροί. Λες πως ανήκουν σε διαφορετικές κάστες; Πως ένας ανήκει στην κάστα των μηχανικών και ο άλλος στην κάστα των γιατρών; Οχι. Αυτός που τελείωσε το Πανεπιστήμιο Ιατρικής γίνεται δεκτός ως γιατρός και αυτός που έχει δίπλωμα μηχανικού γίνεται δεκτός ως μηχανικός. Παρόμοια, η Μπάγκαβαντ-γκίτα καθορίζει τέσσερις κοινωνικές τάξεις: την τάξη των διανοούμενων, την τάξη των διοικητών, την παραγωγική τάξη και την τάξη των εργατών. Αυτοί οι διαχωρισμοί είναι φυσικοί. Για παράδειγμα, η μια τάξη είναι πολύ έξυπνη. Αλλά οι άνθρωποι πρέπει να εκπαιδευτούν για να αποκτήσουν τις ικανότητες αυτής της τάξης, όπως περιγράφονται στην Μπάγκαβαντ-γκίτα. Οπως ένα έξυπνο αγόρι εκπαιδεύεται στο Πανεπιστήμιο για να γίνει καλός γιατρός. Ετσι, στην κίνηση για την επίγνωση του Κρίσναεκπαιδεύουμε τους έξυπνους ανθρώπους να ελέγχουν το νου τους, να ελέγχουν τις αισθήσεις τους, να γίνουν ειλικρινείς, να γίνουν καθαροί εσωτερικά και εξωτερικά, να γίνουν σοφοί, να εφαρμόσουν την γνώση τους στην πρακτική ζωή τους, και να αποκτήσουν επίγνωση του Κρίσνα. Ολα αυτά τα αγόρια (δείχνει τους μαθητές που κάθονται γύρω του) έχουν πρώτης τάξεως εξυπνάδα, και τώρα εκπαιδεύονται να την χρησιμοποιήσουν σωστά.
Δεν εισάγουμε το σύστημα καστών, σύμφωνα με το οποίο κάθε παληάνθρωπος που γεννιέται σε οικογένεια βραχμανα είναι αυτόματα βραχμανα. Ισως έχει συνήθειες ανθρώπου της πέμπτης τάξεως, αλλά γίνεται δεκτός στην πρώτη τάξη επειδή γεννήθηκε σε οικογένεια βραχμανα. Δεν δεχόμαστε κάτι τέτοιο. Αναγνωρίζουμε ως άνθρωπο πρώτης τάξεως εκείνον που έχει εκπαιδευτεί ως βραχμανα. Δεν έχει σημασία αν είναι Ινδός, Ευρωπαίος ή Αμερικανός. Αν γεννήθηκε σε κατώτερη ή ανώτερη κοινωνική τάξη – δεν έχει σημασία. Κάθε έξυπνος άνθρωπος μπορεί να εκπαιδευτεί για να αποκτήσει τις ικανότητες της πρώτης τάξεως. Θέλουμε να σταματήσουμε αυτήν την ανόητη ιδέα πως επιβάλλουμε το Ινδικό σύστημα καστών στους μαθητές μας. Απλά εκπαιδεύουμε ανθρώπους που έχουν πρώτης τάξεως εξυπνάδα να γίνουν από κάθε άποψη πρώτης τάξεως.
Ms. Nixon: Τι πιστεύετε για την απελευθέρωση των γυναικών;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Δήθεν ίσα δικαιώματα για τις γυναίκες σημαίνει πως οι άντρες εκμεταλλεύονται τις γυναίκες. Ας υποθέσουμε πως μια γυναίκα και ένας άντρας συναντιούνται, γίνονται εραστές, έχουν σεξουαλική ζωή, η γυναίκα μένει έγκυος, και ο άντρας την εγκαταλείπει. Η γυναίκα πρέπει να φροντίσει το παιδί και να ζητήσει ελεημοσύνη από την κυβέρνηση, ή να σκοτώσει το παιδί με έκτρωση. Αυτή είναι η ανεξαρτησία της γυναίκας. Στην Ινδία, η γυναίκα, αν και είναι πολύ φτωχή, μένει κάτω από την φροντίδα του συζύγου της που αναλαμβάνει την ευθύνη της. Οταν μένει έγκυος δεν αναγκάζεται να σκοτώσει το παιδί ή να το συντηρήσει με ελεημοσύνες. Ποια είναι λοιπόν η αληθινή ανεξαρτησία – να παραμείνει κάτω από την φροντίδα του συζύγου της ή να γίνει αντικείμενο απόλαυσης του καθένα;
Ms. Nixon: Οσον αφορά την πνευματική ζωή – οι γυναίκες μπορούν να αποκτήσουν επίγνωση του Κρίσνα;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Δεν κάνουμε διάκριση με βάσαη το φύλο. Δίνουμε την επίγνωση του Κρίσνα στους άντρες και στις γυναίκες. Καλοσωρίζουμε τις γυναίκες, τους άντρες, τους φτωχούς, τους πλούσιους – όλους. Ο Κρίσνα λέει στην Μπάγκαβαντ-γκίτα (5.18):
«O ταπεινός άγιος, επειδή κατέχει αληθινή γνώση, βλέπει με όμοιο τρόπο ένα μορφωμένο και ευγενικό μπραχμα?α, μια αγελάδα, έναν σκύλο και αυτόν που τρώει σκύλους.»
Ms. Nixon: Μπορείτε να εξηγήσετε το νόημα του μαντρα Χάρε Κρίσνα;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Είναι πολύ απλό. Χάρε σημαίνει «ω ενέργεια του Κυρίου», και Κρίσνα σημαίνει, «ω Κύριε Κρίσνα.» Οπως στον υλικό κόσμο υπάρχουν αρσενικά και θηλυκά, έτσι ο Θεός είναι το αρχικό αρσενικό (πουρουα), και η ενέργειά Του (πρακ¨ιτι) είναι το αρχικό θηλυκό. Ετσι, όταν ψέλνουμε Χάρε Κρίσνα λέμε, «ω Κύριε Κρίσνα, ω ενέργεια του Κρίσνα, σε παρακαλώ απασχόλησέ με στην υπηρεσία Του.»
Ms. Nixon: Μπορείτε, σας παρακαλώ, να μου πείτε λίγα λόγια για τη ζωή σας και πως καταλάβατε πως είστε πνευματικός δάσκαλος της κίνησης για την επίγνωση του Κρίσνα;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Η ζωή μου είναι απλή. Ημουν οικογενειάρχης, είχα γυναίκα και παιδιά – τώρα έχω εγγόνια- όταν ο πνευματικός μου δάσκαλος μου έδωσε την εντολή να πάω στη Δύση και να κηρύξω την επίγνωση του Κρίσνα. Ετσι τα άφησα όλα με την εντολή του πνευματικού δασκάλου μου, και τώρα προσπαθώ να εκτελέσω την εντολή του και τις εντολές του Κρίσνα.
Ms. Nixon: Τι ηλικία είχατε όταν σας έδωσε αυτήν την εντολή;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Από την πρώτη κιόλας συνάντησή μας μου έδωσε την εντολή να κηρήξω την επίγνωση του Κρίσνα στην Δύση. Ημουν εικοσιπέντε χρονών, παντρεμένος με δύο παιδιά. Προσπάθησα να εκτελέσω τις εντολές του και άρχισα να διευθύνω το περιοδικό Επιστροφή στην Θεότητα το 1944, όταν ήμουν ακόμη οικογενειάρχης. Αρχισα να γράφω βιβλία το 1959 αφού αποσύρθηκα από την οικογενειακή ζωή, και το 1965 ήρθα στις Ενωμένες Πολιτείες.
Ms. Nixon: Είπατε πως δεν είστε Θεός, αλλά μου φαίνεται πως σας μεταχειρίζονται σα Θεό οι μαθητές σας.
Σρίλα Πραμπουπάντα: Ναι, αυτό είναι το καθήκον τους. Επειδή ο πνευματικός δάσκαλος εκτελεί την εντολή του Θεού, πρέπει να τιμηθεί όπως ο Θεός, ακριβώς όπως ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης πρέπει να τιμηθεί όσο η κυβέρνηση, επειδή εκτελεί την εντολή της κυβέρνησης. Αν έρθει ένας συνηθισμένος αστυνομικός, πρέπει να του αποδοθεί τιμή επειδή είναι άνθρωπος της κυβέρνησης. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι η κυβέρνηση. Σακσαντ-ντχαριτβενα σαμαστα-σαστραιρ/ ουκτας τατα μπαβγιατα εβα σαντμπι: «Στον πνευματικό δάσκαλο πρέπει να αποδοθούν οι τιμές που αποδίδονται στον Υπέρτατο Κύριο, επειδή είναι ο πιο έμπιστος υπηρέτης του Κυρίου. Αυτό βεβαιώνεται από όλες οι αποκαλυμμένες γραφές και εφαρμόζεται από όλες τις πνευματικές αρχές.»
Ms. Nixon: Αναρωτιέμαι επίσης για τα όμορφα υλικά πράγματα που σας φέρνουν οι μαθητές σας. Για παράδειγμα, αφήσατε το αεροδρόμιο μέσα σε ένα όμορφο πολυτελές αυτοκίνητο. Αναρωτιέμαι γι’αυτό, επειδή…
Σρίλα Πραμπουπάντα: Αυτό διδάσκει τους μαθητές να συμπεριφέρονται στον πνευματικό δάσκαλο όπως θα συμπεριφέρονταν στον Θεό. Αν τιμήσεις τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης όσο τιμάς την κυβέρνηση, πρέπει να τον μεταχειρίζεσαι πλούσια. Αν σέβεσαι τον πνευματικό δάσκαλο όσο τον Θεό, τότε πρέπει να του προσφέρεις τις ίδιες ευκολίες που θα πρόσφερες στον Θεό. Ο Θεός έχει χρυσό αυτοκίνητο. Αν οι μαθητές προσφέρουν στον πνευματικό δάσκαλο ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο, δεν αρκεί γιατί πρέπει να συμπεριφέρονται απέναντι στον πνευματικό δάσκαλο όπως θα συμπεριφέρονταν απέναντι στον Θεό. Αν ο Θεός σε επισκεφτεί, θα τον υποδεχτείς με ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο ή θα κανονίσεις για ένα χρυσό αυτοκίνητο;
Ms. Nixon: Ενα από τα πράγματα της επίγνωσης του Κρίσνα που δεν γίνονται εύκολα αποδεκτά από έναν τρίτο είναι η Θεότητα στον ναό – πως αντιπροσωπεύει τον Κρίσνα. Μπορείτε να μου πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;
Σρίλα Πραμπουπάντα: Ναι. Επειδή δεν έχεις εκπαιδευτεί να δεις τον Κρίσνα, έχει την καλοσύνη να παρουσιάζεται μπροστά σου για να Τον δεις. Βλέπεις ξύλο και πέτρες, αλλά δεν μπορείς να δεις αυτό που είναι πνευματικό. Ας υποθέσουμε πως ο πατέρας σου ήταν στο νοσοκομείο και πέθανε. Θα κλάψεις και θα πεις, «ο πατέρας μου έφυγε!» Αλλά γιατί λες πως έφυγε; Τι είναι αυτό που έφυγε;
Ms. Nixon: Το πνεύμα του έφυγε.
Σρίλα Πραμπουπάντα: Το είδες αυτό το πνεύμα;
Ms. Nixon: Οχι.
Σρίλα Πραμπουπάντα: Λοιπόν, δεν μπορείς να δεις το πνεύμα, και ο Θεός είναι το Υπέρτατο Πνεύμα. Στην πραγματικότητα είναι τα πάντα – πνεύμα και ύλη- αλλά δεν μπορείς να δεις την πνευματική ταυτότητά Του. Γι’αυτό, για να σου δείξει την καλοσύνη Του, εμφανίζεται λόγω του απεριόριστου ελέους Του με την μορφή της ξύλινης ή πέτρινης Θεότητας για να Τον δεις.
Ms. Nixon: Σας ευχαριστώ πολύ.
Σρίλα Πραμπουπάντα: Χάρε Κρίσνα!